اخبار اقتصاد ایران

آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون نیاز به کارت بانکی :: ایران تحلیل

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا توسط ۶ بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش های بانکی با اپلیکیشن های تلفن همراه هوشمند بدون نیاز به کارت بانکی انجام می شود.

به گزارش ایران تحلیل، مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تاکید کرد: بانک مرکزی به منظور تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و به روز رسانی ظرفیت های شبکه پرداخت کشور، طرح آمبر را در دستور کار خود دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی این امکان را دارند که کارت فیزیکی بانکی خود را در اپلیکیشن های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه تعریف کنند.

وی گفت: با طرح آمبر بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش های خرید با استفاده از نسخه الکترونیک امن کارت های بانکی و استفاده از آن به جای کارت های فیزیکی بانکی در پایانه های مجهز فروشگاهی، مطابق با آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز فراهم شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، در حال حاضر ۶ بانک کشاورزی، بازرگانی، ملی، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش هستند و تعداد بانک های این طرح رو به افزایش است.

پیش از این محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح کهربا امکان ثبت اطلاعات کارت های بانکی که هم اکنون به صورت فیزیکی در دسترس مردم است در قالب یک اپلیکیشن روی تلفن همراه آن ها وجود دارد. هنگامی که فرد خرید می کند وقتی شخصی به فروشگاه می رود، تلفن همراه او تبدیل به یکی از کارت های بانکی او می شود. کافی است یکی از کارت های پیش فرض را انتخاب کنید و پس از بازکردن قفل گوشی موبایل، بارکد خوان جلوی گوشی قرار گرفته و پول کالای خریداری شده واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا