محیط زیست

تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد که از بعدازظهر امروز با گذر امواج ناپایدار شاهد ناپایداری هایی خواهیم بود که این شرایط در ساعات اولیه شب تا یکشنبه دوم. اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس از روز دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار به تدریج تا پایان هفته آینده هوای ناپایدار خواهیم داشت. بنابراین امروز هوا صاف از بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پراکنده و احتمال بارش تگرگ خواهد بود. مناطق مستعد پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: این شرایط تا روز یکشنبه ادامه دارد و از روز یکشنبه افزایش ابر، گاهی وزش باد ناگهانی، رگبار و رعد و برق در استان پیش بینی می شود. مناطق غربی و شمالی.

وی درباره اخطار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایداری همرفتی در بعدازظهر و اوایل امشب تا پایان روز شنبه یکم گفت: اردیبهشت وی در استان گفت: این سامانه با رگبار باران، رعد و برق، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد گرد و خاک همراه است.

امینی ادامه داد: در این مدت به ویژه مناطق جنوب و غرب استان بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار، چادگان، گریستن (صاحبان) دهقانانشهرضا، فریدونشهرگلپایگان، کبوترآبادلنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میمه، نجف آباد، نایین، اصفهان، نطنز، متن تحت تأثیر این سیستم است.

وی نسبت به خطرات آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه های موقت و صنایع کشاورزی، نهال و درختان هشدار داد. محصولات آسیب پذیر، باغی و کشاورزی هشدار داده اند.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر رودخانه ها و آبراه های فصلی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی. و کوچ عشایر، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها و اقدامات لازم برای حفظ صنعت کشاورزی توصیه می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه افزایش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سانتی گراد و کمینه دما فردا صبح به ۱۱ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا