اخبار اقتصاد ایران

جزئیات واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال :: ایران تحلیل

واگذاری پرسپولیس به کنسرسیوم ۶ بانکی و فروش استقلال به کنسرسیوم پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس به پایان رسید.

به گزارش ایران تحلیل، واگذاری پرسپولیس به کنسرسیوم ۶ بانکی و فروش استقلال به کنسرسیوم پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس به پایان رسید.

سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر شد و اعلام شد قرار است قرمزها به کنسرسیومی متشکل از چهار بانک و آبی ها به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند. ، تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شود و دو تیم بزرگ پایتخت مجوز حرفه ای بگیرند. مشکلی نداشته باش

در روزی که نامه رسمی عرضه ۸۵ درصدی سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، خبر واگذاری ۴۰ درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم ۱۵ تایی. درصد (در مجموع ۴۵ درصد) به بانک ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس رسید.

اما حالا گزارشگر ورزشی اطلاعات دقیق تری از این واگذاری به دست آورده است که در ادامه می خوانیم. ماجرا از این قرار است که دو هفته پیش سید احسن خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، واگذاری این دو باشگاه را به کارگروهی ویژه واگذار کرد.

سرانجام پس از چندین روز پیگیری روزانه و مذاکرات مستمر با مدیران عامل بانک ها، بانک مرکزی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، سهام عدالت گروه، تاپیکو، هیئت مدیره خلیج فارس و … این جلسات به پایان رسید.

نتیجه این شد که کنسرسیوم بانکی برای خرید ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس پیش رفت. بانک شهر ۳۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری می کند و بانک های ملت و تجارت هر کدام ۲۰ درصد (در مجموع ۴۰ درصد) و سه بانک صادرات، رفاه و اختلاس نوین هر کدام ۵ درصد (مجموع ۱۵ درصد) خرید خواهند کرد. . ) سهام قرمزها را بخرد تا به طور کلی ۸۵ درصد از سهام این باشگاه عرضه شود.

نکته مهم این است که مانع اصلی بانک ها برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس رفع شده و با مجوز شورای پول و اعتبار، این ۶ بانک می توانند در سومین مزایده شرکت کنند. اردیبهشت پرسپولیس برای حضور در نتیجه برخلاف اخبار اولیه مبنی بر نام بردن چهار بانک به عنوان خریداران پرسپولیس، تعداد آنها به ۶ مورد رسیده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ورزش سه، کنسرسیوم پتروشیمی ها از زیرمجموعه های هلدینگ خلیج فارس نیز قرار است ۸۵ درصد از سهام استقلال را خریداری کند و در مزایده ای که در روز سوم. اردیبهشت برگزار می شود، برای خرید سهام باشگاه استقلال شرکت می کنند.

طبق برنامه روز یکشنبه ۲۶ فروردین آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شد و امروز چهارشنبه ۲۹ می باشد فروردین آخرین مهلت برای تحویل مدارک می باشد.

شنبه اول اردیبهشت کارگروه تایید صلاحیت سازمان خصوصی سازی برای بررسی درخواست های خریداران استقلال و پرسپولیس برگزار می شود.

تاریخ یکشنبه دوم است اردیبهشت احتمالا آخرین فرصت رفع ایرادات مدارک و در نهایت دوشنبه سوم خواهد بود اردیبهشت مزایده نیز برگزار خواهد شد.

سه شنبه چهارم اردیبهشت روز امضا و نهایی شدن قرارداد و در نهایت چهارشنبه پنجم است اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان بورس می توانید اسامی مالکان جدید باشگاه های استقلال و پرسپولیس را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا