ورزشی

خانم گل فوتبال زنان ایران در ۴ دقیقه!

لیگ برتر فوتبال بانوان با قهرمانی خاتون بم به پایان رسید تا این تیم دهمین قهرمانی خود را به دست آورد. تیم ملوان بندرانزلی نیز به عنوان نایب قهرمان این مسابقات دست یافت.

در پایان این مسابقات زهرا قنبری بازیکن تیم خاتون بام و افشانا چترانور بازیکن تیم ملوان بندرانزلی به طور مشترک ۱۹ گل در لیگ برتر بانوان به ثمر رساندند.

تو وقت اضافه هم خانم گل شدم

چترانور در گفت وگو با ایسنا به خانم گلی خود در این مسابقات اشاره کرد و گفت: خیلی دوست داشتم خانم گلی را در تیم ملوان تجربه کنم و خوشحالم که این افتخار نصیبم شد. مسئولان باشگاه، کادر فنی، هم تیمی ها و هواداران همگی از من می خواستند که این عنوان را برای آنها کسب کنم و این برایشان بسیار مهم بود. چند بار با من صحبت کردند و خواستند این عنوان را برای من و ملوان حفظ کنند. به همین دلیل در دو هفته گذشته انگیزه داشتم به این موضوع فکر کنم.

وی ادامه داد: البته مصدومیت هم داشتم و یک نیمه در یک مسابقه بازی کردم وگرنه می توانستم گل های بیشتری بزنم اما در دیدار مقابل شیراز سه گل زدم و چون زحمت کشیدم به بالای جدول رسیدم. . هفته گذشته جدا از بچه ها تمرین می کردم و می خواستم به این عنوان برسم. در هفته گذشته با تیم آوا تهران بازی داشتیم اما رقیب من با تیم فارس که شرایط خیلی بهتری داشت بازی کرد. در حالی که کار سخت تری داشتم. تا چهار دقیقه مانده به پایان بازی یک گل از خانم گلی عقب بودم اما در وقت اضافه و آن چهار دقیقه گل زدم و خانم گلی شدم.

چترانور درباره جدایی اش از تیم شهرداری سیرجان بعد از هشت سال و پیوستن به ملوان بندنزلی گفت: تجربه بسیار جدیدی بود. من هشت سال شهرداری سیرجان بودم و نیاز به کوچ داشتم. من افتخار پوشیدن لباس ملوانی را داشتم. فکر می کنم یکی از بهترین سال های من بود. با بچه ها، کادر فنی و مدیریت قوی ملوان آشنا شدم. ما می توانستیم قهرمان شویم اما بازیکنان ما کم تجربه بودند.

قهرمانی را با نتیجه عجیبی از دست دادیم

چترانور درباره رقابت تنگاتنگ با خاتون بم برای قهرمانی لیگ برتر و نایب قهرمانی این تیم گفت: در نیم فصل بیشتر ضربه خوردیم و آن هم به خاطر نتیجه عجیبی بود که مقابل بم گرفتیم. در بازی خارج از خانه مقابل بام مینا نافعی، دروازه بان ما در گرم کردن مصدوم شد و او را از دست دادیم که اتفاق بدی بود. در دقیقه ۶ یک گل درست زدیم که متاسفانه داور آن را آفساید اعلام کرد اما داور ۱۰۰ درصد آفساید بم را درست گرفت و این شیراز تیم ما را به هم ریخت. نتیجه عجیبی گرفتیم که لیاقتش را نداشتیم.

وی با بیان اینکه بچه های ما خیلی کم تجربه بودند و برخی از آنها برای سال سوم یا چهارم در لیگ بازی می کردند، گفت: در بازی برگشت در دقیقه ۱۰ به بم گل زدیم در حالی که ۹۰ درصد بازیکنان این تیم بودند. بازیکنان تیم ملی هستند و ۱۰ سال از آن می گذرد.” که با هم بازی می کنند، اما ما سال اول با هم بازی می کردیم و شرایط برای ما بسیار سخت بود.

چترنور هواداران ملوان را یکی از پرشورترین هواداران فوتبال ایران دانست و گفت: وجود هواداران برای تک تک بازیکنان قوت قلب بود و دوازدهمین دوست ما محسوب می شدند. من هشت یا نه سال است که بازی می کنم و هیچ جا ندیده ام هواداران اینقدر عرق کنند. در سرما و گرما و در باران از همه جهات حمایت می کردند، حتی بازی های بیرون از خانه هم ما را تنها نمی گذاشت و همراهمان بود.

خانم گل فوتبال بانوان ایران درباره پخش مسابقات تیمش گفت: به جز ملوان هیچ تیمی را ندیدم که پخش شود. پنج، شش بازی مهم ما به صورت زنده از اینترنت پخش شد، اما باید بیشتر شود تا اسپانسرهای بیشتری به فوتبال بانوان بیایند.

استقلال و پرسپولیس باید ملزم به داشتن تیم در رده بانوان شوند

وی با توجه به اینکه مدت هاست در لیگ بانوان صحبت از استقلال و پرسپولیس می شود اما هنوز این تیم ها وارد این عرصه نشده اند، گفت: حضور این تیم ها در دسته بانوان به کیفیت لیگ کمک می کند. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا باید الزامی را وضع کند تا همه مجبور شوند. البته همیشه توصیه می شود. امسال کیفیت لیگ بسیار بالا بود و نتایج این را نشان داد. اینطور نبود که تیم اول با پنجم یا ششم فاصله داشته باشد. مثلا ایلام یقه بم را گرفت و این یعنی شرایط بهتر از سال های گذشته بود. از طرفی از تعداد گل های زده شده مشخص است. وقتی ۱۹ گل می زنیم یعنی هر سال سطح لیگ ما بهتر و حرفه ای تر می شود و تیم ها سطح خوبی دارند.

چترانور در پایان این گفتگو با تشکر از خانواده خود گفت: در تمام این سال ها از من حمایت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا