اخبار اقتصاد ایران

خودروها استاندارد شوند 50 میلیون لیتر بنزین مازاد برای صادرات خواهیم داشت

روایت معاون وزیر نفت از قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت

معاون وزیر نفت با انتقاد از صدور بارنامه جعلی در کشور گفت: بارنامه جعلی بدون جابجایی محموله صادر می شود و سهمیه هر لیتر نفت و گاز ۳۰۰ تومان به نظرسنجی اختصاص داده شده است. انجام نشده است در مرزهای کشور ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد. .

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف بنزین در نوروز امسال ۲۹ است. اسفند در این روز ۱۵۲ میلیون لیتر مصرف شد که نسبت به مصرف ۱۴۴ میلیون لیتری بنزین در روز مشابه سال قبل ۸ میلیون لیتر افزایش نشان می دهد.

* میانگین مصرف بنزین در نوروز امسال حدود ۱۱۹ میلیون لیتر در روز است

وی افزود: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز امسال ۱۱۸.۹ میلیون لیتر در روز بوده که رقم بسیار بالایی است و در مقایسه با میانگین مصرف بنزین در ایام مشابه پارسال که ۱۱۵ میلیون لیتر بوده است. ، رشد ۴.۶ درصدی را نشان داد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اذعان کرد: ۸ اسفند تنها در تهران ۲۱.۵ میلیون لیتر بنزین مصرف کردیم که نشان می‌دهد مردم باک خودروهای خود را پر کرده و راهی جاده‌ها شده‌اند تا سفرهای نوروزی خود را از تهران آغاز کنند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بر اساس آمار پلیس راه در این ایام ۱۳۹ میلیون تردد جاده ای بین شهری به ثبت رسیده است، گفت: ثبت این میزان تردد جاده ای بین شهری نشان می دهد که اولویت اول مردم برای سفرهای نوروزی استفاده از خودروهای شخصی است. که کافی نیستند. ظرفیت ناوگان هوایی کشور، فروش بلیط هواپیما چارتر و مشکلات تامین بلیط، گرانی بلیط هواپیما، نبود ظرفیت کافی در حمل و نقل ریلی و وضعیت نامناسب تامین بلیط و قیمت آن از جمله دلایل آن است. چرا مردم ترجیح می دهند از طریق جاده سفر کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر تقاضا و تمایل مردم برای سفرهای جاده ای به ویژه با استفاده از خودروهای شخصی، خودروهای مورد استفاده مردم که تولید داخل است بسیار گران است.

* خودروها استاندارد می شوند، ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد صادراتی خواهیم داشت

سالاری با بیان اینکه مصرف روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین برای ۲۹ میلیون وسیله نقلیه اعم از خودروهای شخصی، عمومی و موتورسیکلت با هیچ استانداردی در دنیا سازگاری ندارد، گفت: ۱۹ میلیون خودرو شخصی در بازار داریم. کشوری که اگر استاندارد هر ۱۰۰ ۴ یا ۶ لیتر مصرف بنزین در کیلومتر را رعایت کنیم، در شرایط فعلی تولید بنزین می توانیم روزانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد بر مصرف داشته باشیم و آن را به صادرات اختصاص دهیم. .

وی افزود: مصرف بالای خودروهای ما در حوزه خودروهای دیزلی نیز وجود دارد. در حالی که خودروهای دیزلی در کشور ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶۰ تا ۶۵ لیتر روغن مصرف می کنند، استاندارد جهانی ۳۰ لیتر است. در واقع دو برابر استانداردها مصرف می کنند و برای حدود یک میلیون خودروی دیزلی ناوگان حمل و نقل سنگین کشور روزانه حدود ۶۴ میلیون لیتر گازوئیل اختصاص می دهیم که رقم بسیار بالایی است.

* انحراف ۱.۵ میلیارد لیتری مصرف سوخت در متقاضیان تایید شده ۱۶ دستگاه در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه ۱۶ دستگاه در کشور از جمله وزارت حراست، وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تعیین سهمیه سوخت در بخش های مختلف مصرف را بر عهده دارند، گفت: وی گفت: این دستگاه ها باید نظارت و نظارت خود را افزایش دهند چرا که بر اساس سهمیه های تعیین شده توسط این دستگاه ها و ثبت نام متقاضیان سهمیه می دهیم اما با نظارتی که انجام داده ایم در مجموع ۱۶ دستگاه متولی ۱.۵ دارند. میلیارد لیتر مصرف انحرافی

وی ادامه داد: در بحث بارنامه های جعلی که در کشور زیاد صادر می شود، مشکل اساسی داریم. چون بارنامه جعلی صادر می شود بدون اینکه بار جابجا شود و سهمیه هر لیتر نفت و گاز ۳۰۰ تومان به پیمایشی که انجام نشده است در مرزهای کشور ۲۵ تا ۳۰ فروخته می شود. لیتری هزار تومان.

سالاری خاطرنشان کرد: بر اساس تاکید قانون، نهادهای متولی باید سامانه نظرسنجی ایجاد کنند، البته ما اعلام آمادگی کرده ایم در صورت مجوز، سامانه آنلاین نظارت بر نظرسنجی ها را خودمان ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا