اقتصاد جهان

سیاستمدار فرانسوی: رهبران اروپا اقتصاد را نابود کردند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه در بیانیه ای تاکید کرد که رهبران اتحادیه اروپا می خواستند با تحریم اقتصاد روسیه را به زانو درآورند اما در عوض اقتصاد خودشان را نابود کردند.

وی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: همه یوروکرات ها (بوروکرات های اتحادیه اروپا) قول داده اند اقتصاد روسیه را به زانو درآورند.

فیلیپو با اشاره به رشد پنج برابری اقتصاد روسیه نسبت به اقتصاد فرانسه افزود: آنها (رهبران اروپایی) با تحریم های احمقانه و سیاست های افراطی خود اقتصاد ما را نابود کردند!

این سیاستمدار خاطرنشان کرد که اگرچه صندوق بین المللی پول (IMF) چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه را در سال جاری به ۰.۷ درصد کاهش داده است، اما پیش بینی ها برای روسیه را از ۲.۶ درصد به ۳.۲ درصد بهبود داده است.

فیلیپو در همین راستا خواستار برکناری مقامات مسئول تصویب این تحریم ها و رفع محدودیت های اعمال شده علیه روسیه شد.

بر اساس این گزارش، در ۱۶ آوریل، صندوق بین المللی پول گزارش جدیدی از رشد اقتصاد جهانی منتشر کرد که در آن پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۴ را به سمت بالا بازبینی کرد.

بر اساس برآوردهای این صندوق، نرخ رشد اقتصاد روسیه در سال های گذشته و جاری بالاتر از همین شاخص در گروه ۷ کشور تحریم کننده روسیه است.

در سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ۲.۵٪ (پیش بینی: ۲.۷٪ در سال ۲۰۲۴)، تولید ناخالص داخلی فرانسه ۰.۹٪ (پیش بینی: ۰.۷٪ در سال ۲۰۲۴) و تولید ناخالص داخلی ایتالیا ۰.۹٪ (پیش بینی: ۰.۷٪) رشد خواهد کرد. در سال ۲۰۲۴). . بینی در سال ۲۰۲۴ ۰.۷ درصد رشد کرد.

اقتصاد بریتانیا نیز ۰.۱ درصد رشد کرد (با پیش بینی ۰.۵ درصد برای سال ۲۰۲۴). آلمان در سال گذشته کاهش ۰.۳ درصدی را ثبت کرد، در حالی که پیش بینی می شود رشد اقتصادی در سال جاری ۰.۲ درصد باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا