محیط زیست

شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما

آسیا آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی حکایت از استقرار دارد. جو بر فراز استان نسبتاً پایدار است و از عصر فردا تا اواسط هفته آینده موج امواج به صورت متناوب خواهد گذشت.

وی افزود: بر این اساس هوای امروز در اکثر مناطق صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد نسبتا شدید و در نیمه غربی افزایش ابر از بعدازظهر پیش بینی می شود. از فردا تا اواسط هفته آینده وضعیت جو در حالت کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید گاهی شدید

متخصص پیش بینی مدیریت کارشناس کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در این مدت رگبار باران در عصر و شب گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ به ویژه در نیمه غربی پیش بینی می شود. از روز دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی بر شدت و دامنه بارش ها در استان افزوده می شود.

وی درباره اخطار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایداری همرفتی در بعدازظهر و اوایل شب از فردا تا پایان روز شنبه گفت. یکی اردیبهشت وی در استان گفت: این سامانه با رگبار باران، رعد و برق، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد گرد و خاک همراه است.

آقایی ادامه داد: در این مدت به ویژه مناطق جنوبی و غربی استان بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار، چادگان، گریستن (صاحبان) دهقانانشهرضا، فریدونشهرگلپایگان، کبوترآبادلنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میمه، نجف آباد، نایین، اصفهان، نطنز، متن تحت تأثیر این سیستم است.

او در خطرات امکان پذیری آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب، احتمال بارش تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، آسیب به سازه های موقت و صنایع کشاورزی و نهال ها و درختان آسیب پذیر، محصولات باغی و زرایی. هشدار داده است.

متخصص پیش بینی مدیریت رئیس هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از عبور و مرور و توقف در بستر رودخانه ها و سواحل و آبراه های فصلی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی اجباری و امدادی و آژانس های نظافتی افتتاح پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها و اقدامات لازم برای حفظ صنعت کشاورزی توصیه می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی گراد و کمینه خواهد رسید. دمای هوا فردا صبح به ۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

آقایی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۹ درجه سانتی گراد و بویین میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا