اخبار اقتصاد ایران

ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی تشریح شد

در نشست وبینار مدیران اقتصادی گیلان با استان آستاراخان روسیه

در نشست وبینار نخست وزیر و رئیس دولت آستاراخان روسیه با مدیران حوزه اقتصادی استان گیلان که معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشت؛ ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی تشریح شد.

ایران تحلیل، در دیدار وبینار دنیس آفاناسیف نخست وزیر و رئیس ایالت آستاراخان روسیه با مدیران حوزه اقتصادی استان گیلان که معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی بود. ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی تشریح شد.

محمد رسولی امین معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان در این وبینار که به میزبانی استانداری گیلان برگزار شد، مهمترین مزایا، معافیت ها و مشوق های قانونی، فرصت ها و ظرفیت های اولین منطقه آزاد انزلی را در حوزه های ترانزیت برشمرد. وی با اشاره به سابقه همکاری سازمان متبوع خود با منطقه ویژه اقتصادی لوتوس، از رئیس دولت آستاراخان برای حضور در این منطقه دعوت کرد.

با ارائه تحلیلی از جایگاه سازمان منطقه آزاد در توسعه روابط مناطق آزاد و ویژه ایران با نمونه های مشابه آن در فدراسیون روسیه که بر این اساس منطقه آزاد انزلی به عنوان نماینده گسترش منطقه انتخاب شد. وی تصریح کرد: تاکنون همکاری های اقتصادی مختلفی با مناطق ویژه و شرکت های بزرگ صورت گرفته است. روسی در زمینه هایی مانند فعال سازی کریدور شمال-جنوب؛ تسهیل و تسریع در فرآیندهای حمل و نقل کالا و انعقاد قراردادهای همکاری مختلف توسط این سازمان انجام شده است که آخرین آن قرارداد همکاری با اتحادیه لجستیک و فناوری روسیه بود که در حاشیه کمیسیون مشترک دو کشور به امضا رسید. کشورها.

معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی، پنج بسته سرمایه گذاری؛ مشارکت در ساخت اسکله، احداث سردخانه، انبار سرپوشیده، نیروگاه CHP و واحد بسته بندی محصولات کشاورزی از مجموع ۱۳۵ بسته سرمایه گذاری این سازمان برای طرف آستاراخان و پنج پیشنهاد همکاری در حوزه تشکیل شرکت‌های مشترک، تبادل هیئت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با ارائه یکصد و سی و پنج بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی و دعوت به سرمایه‌گذاری برای گسترش همکاری‌های دوجانبه.

بنابراین گزارش دنیس آفاناسیف از ظرفیت ها و فرصت های منطقه آزاد انزلی برای توسعه روابط دو کشور با محوریت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استقبال کرد و خواستار گسترش همکاری های دو طرف در این زمینه ها شد.

لازم به ذکر است جواد کشلی مدیر سرمایه گذاری سازمان، حسین محمدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، مدیران کل بنادر و کشتیرانی، گمرک، صمت رئیس اتاق بازرگانی استان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان روسیه از یک سو و وزرا نیز در این دیدار حضور داشتند. کابینه فرماندار آستاراخان حضور داشت. طرفین به بیان توانمندی ها و زمینه های همکاری دو استان در حوزه کاری خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا