اخبار اقتصاد ایران

مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر است :: ایران تحلیل

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی واردات خودرو، نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو در داخل کشتی داریم. .

به گزارش ایران تحلیل، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید گفت: برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو سفارش داده شده و این روند همچنان ادامه دارد و مردم عجله نکنند. خرید ماشین خارجی آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند نخرید.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد که به مردم تحویل داده می شود و به زودی سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم افزایش می یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو در کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بلکه به خودروهای ساخت داخل افتخار می کنیم که امیدواریم امسال خودروهای باکیفیت را به مردم عرضه کنیم و در سال جدید تحویل خوبی در صنعت خودرو داشته باشیم.

افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما بر این است که رکوردهای مناسبی از نظر کیفی و کمی داشته باشیم و از نظر قیمت نیز به مردم عرضه کنیم، اما باید توجه داشت که خودرو در کشور ما یک اقلام سرمایه ای، اگرچه من معتقدم که یک کالای مصرفی است. اما با وجود این، تحت تاثیر نوسانات دیگری در بازار است.

وی بیان کرد: مردم بدانند که کسری در تولید و عرضه خودرو در بازار وجود ندارد و در صورت صبر و حوصله نیاز آنها برطرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا