طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار ۱ اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته گذشته فروردین او کار خود را با یک نتیجه مثبت به پایان رساند. این اسکناس در یک ماه گذشته بیش از ۴۶۰۰ تومان گران شده است. با وجود آرامش در فضای سیاسی، تحلیلگران اقتصادی معتقدند دلار در میانه کریدور ششم به یک طبقه رسیده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته گذشته افزایش یافت فروردین از راهرو ششم در کانال ششم نوسان داشت. دلالان دلیل ثبات قیمت اسکناس های آمریکایی در نیمه کریدور ششم را آرام شدن اوضاع سیاسی و کاهش تنش ها میان ایران و اسرائیل می دانند.

لازم به ذکر است که دلار در سایر بازارها در یک ماه پیشتاز است فروردین تنش های سیاسی ایران و اسرائیل سریع ترین تاثیر را بر آن گذاشت و در کمتر از یک هفته ۴۶۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. اگرچه نوسانات این اسکناس در روزهای بعد کاهش یافت، اما دلار به محدوده قیمتی قبلی بازنگشت و در محدوده جدیدی به کف رسید.

پاسخ اسرائیل به تهران تتر را ارزان کرد

اقتصاددانان رشد نقدینگی را دلیل اصلی افزایش قیمت دلار در کوتاه‌مدت امسال می‌دانند و می‌گویند زمانی که قیمت دلار در ماه‌های آینده به انتهای کریدور ششم برسد، قیمتی عادلانه خواهد بود. قیمت و ارزش با هم گره خورده اند. آنها فکر می کنند چشم انداز برجام به دلیل حوادث سیاسی اخیر از بین رفته است و معتقدند اگر از برجام دور باشیم به راحتی نفت نمی خرند. در شرایط خوش بینانه وقتی نفت خریداری می شود به راحتی پرداخت نمی شود و کسری بودجه کشور که مشکل اصلی چالش های موجود است بیشتر نمایان می شود. آنها می گویند با وجود کسری بودجه، پایه پولی رشد می کند، یعنی ارزش دلار افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که صبح روز جمعه ۳۱ فروردین، اسرائیل به اهدافی در اصفهان حمله کرد. حملاتی که ایران بی ارزش می دانست. این موضوع تاثیر تقویتی بر بازارهای پشتوانه ارز نداشت و بر خلاف انتظارات منجر به کاهش قیمت تتر شد.

درهم در کانال ۱۸۰۰۰ تومان پیش رفت

قیمت درهم روز پنجشنبه ۳۰ فروردین با رشد ۲۰۰ تومانی در کانال ۱۸ هزار تومانی پیش رفت و در قیمت ۱۸ و ۱۵۰ تومان بسته شد. تتر روز جمعه با افت ۵۰۰ تومانی به کانال ۶۶ هزار تومان بازگشت و در ۶۶ هزار و ۶۵۰ تومان قرار گرفت.

باید هفته پیش گفته می شد فروردین اسکناس و حواله دلاری بدون تغییر نسبت به هفته های گذشته به ترتیب ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلاری ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان باقی ماندند.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز ایران تحلیل مراجعه کنید










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا