طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه روند متعادلی را نشان نداد. قیمت طلا و برخی سکه تحت تاثیر افزایش اونس طلای جهانی و رشد محدود صعودی دلار قرار گرفت اما سکه بهار کاهش یافت. برخی از معامله گران معتقدند روند بازار طلا در مسیر اصلاح است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه با کاهش ارزشی دوباره افزایش یافت، اما با ادامه معاملات، قیمت طلا، سکه امامی و گرم افزایش یافت. در پنجمین روز هفته، سکه بهار آزادی تنها بخش ریزشی بازار بود که نیم و ربع سکه بدون تغییر قیمت نسبت به سه شنبه معامله شد.

اسکرین شات 17 آوریل 2024 در 5:20:37 ب.ظ

ورود به بازار طلا همچنان سودآور است

کارشناسان اقتصادی همچنان بر ورود تدریجی به بازار طلا اصرار دارند و معتقدند هرگونه پیش بینی در این بازار به روند قیمت دلار و رویدادهای سیاسی بستگی دارد. به گفته تحلیلگران بازار مالی، برای حرکت بعدی سکه باید به تغییرات قیمتی اونس جهانی توجه کرد، اما به نظر می رسد سیگنال اخبار سیاسی در حال حاضر قویتر از فراز و نشیب عوامل تاثیرگذار بر بازار داخلی است.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، انس گلد گلد با بیش از ۱۰ دلار افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت ۲۳۸۸ دلار معامله می شود.

سکه بهار کاهش یافت

سکه امامی چهارشنبه ۲۹ فروردین با قیمت ۴۴ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان معامله شد و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. سکه بهار تنها قلم کاهشی در روز چهارشنبه بود که از ۲۲۵ هزار تومان به ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسید.

روز چهارشنبه سکه گرمی وارد رده افزایشی بازار سکه شد و با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، هفت میلیون و ۲۲۰ هزار تومان بود.

حباب سکه از قیمت جدا شده است

قیمت طلا در روز چهارشنبه بیش از قیمت سکه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۲۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۱۶ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان با ۳۰ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۷۹۵ هزار تومان بود.

در مقابل قیمت قطعات سکه، حباب سکه در روز چهارشنبه افت ثابتی را ثبت کرد و تنها حباب سکه گرمی ۴۴ هزار تومان افزایش را ثبت کرد. حباب سکه امامی ۲۵۹ هزار تومان، سکه بهار ۶۴۹ هزار تومان، نیم سکه ۲۳۴ هزار تومان و ربع سکه ۱۱۷ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا